قوائم مستدلة

كلمة مدير

« اهــلا وسـهلا بكم في موقع التعليم لأجل العراق»
  ~ عظم الله اجورنا  واجوركم بمصاب سيد  الشهداء أبا عبد  الله الحسين "عليه السلام"    ~ تابعنا على الفيس بوك ((صفحة التعليم لأجل العراق انقر هنا))  انضم الى ((كروب التعليم لأجل العراق))    ~ افلاش كارد "الاعداد" للصف الاول الابتدائي  English for Iraq انقر هنا. ~صوتيات اللغة الانكليزية لمنهج English for Iraq لصفوف الاول الابتدائي والخامس والسادس الاعدادي 2014 انقر هنا  ~الافلاش كارد الصف الاول الابتدائي لمنهج English for Iraq 2014  انقر هنا

محرك بحث متطور بواسطة Google

الخميس، 22 يوليو 2021

To make comparison between Lord of the flies by William Golding and Animal farm by George Orwell

 

To make comparison between Lord of The Fly and Animal Farm.

 Each work it has only one general aim. and there is a difference between themes, aims and objectives. the writer has more than one object and different themes but there is only one general aim.

 

Lord of the flies
by William Golding

Animal farm
by George Orwell,

Publication date

1954

1945

Pages         

248 pages

112 pages

Genre

Allegorical novel, Gothic

Political satire

Technique

 

 

Structure

 

 

setting

 

 

Types of character

 


Themes

 

 

General Aim

 

 

Style

 Simple sentences, and informal Style, with ungrammatical sentence    

 Simple and clear

Point of view 

 third person omniscient

 third person omniscient

 Symbols 

 1.Fire 

2. Conch shell 

 1. The whip

2. Commandments 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Techniques: such as irony, foreshadowing, ___________________________ of question. manner of telling or retelling of the events of the story in the way of the first-person narrator third person narrator and  omniscient.
Monologue: monologue also are the technique used by both William Golding and George Orwell.

 

Themes of the two novels: such as revenge, savagery, totalitarian, domination these are the mutual theme that use  by George Orwell and William golden in these two novels. within the Lord of The Flies we have more than one thing for example loss of identity loss of the innocent. But according to the mutual themes between lord of the flies and animal farm they are revenge, savagery, totalitarian, domination.

 

Genre of each work: such as Gothic novel, Bildungsroman Novel,  Adventure Novel, Allegorical Novel,,, 

 

Types: there are two types of allegorical novel, first one is the full-length novel extend up to 200 pages or more. The second work is called novella, novella is a work extend longer Dan short story and less than novel.

 

Events of the two stories: These two stories  belong to the second world war and First World War. Lord of the Flies take place during the Second World War, while Animal Farm the time of this work extend from 1940 or from the First World War up to the second world war (1939 up to 1945).

 

period of time according to the syllables of Iraqi university:
modernism: modernism divide the Two Three phases.

 

Pre-Modernism : from 1901 up to 1945,
Modernism : from 1945 to 1960
Post-Modernism: from 1960 up to the certain time

we have to refer to the period of time of each work according to the date of them ( Lord of the Flies  1954  and Animal Farm 1945).



structure(From the internet) 

In the case of Lord of the Flies, the structure is chronological (in order of time) , where events are revealed to the reader in the order in which they have happened.  The book is divided into 12 chapters, the titles of which summarise key events in the plot. 


Animal Farm follows a simple structure. It is written in 10 chapters that can be divided into three sections:

🔹the Dream

🔹the Rebellion

🔹Napoleon’s regime


Each chapter tells a story in its own right and has an 'ending', which makes the story easy to follow. It also allows the reader a chance to reflect about the lessons taught in each chapter.






Hussein Kareem  
حسين كريم حسن  

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

جميع الردود تعبّرعن رأي كاتبيها فقط. حريّة التعبير عن الرأي والرد متاحة للجميع( بما لا يخل بالنظام العام والادب)

كل ما يكتب من " تعليقات " على المواضيع لا تعبرعن رأي الموقع وإنما رأي الكاتب نفسه

مع تحياتي إدارة موقع التعليم لأجل العراق

مواضيع مطابقة

انقر هنا الخلاصة

التسميات

4th-Year اخبار التعيات في العراق اخبار العالم اخبار العراق اخبار عامة اخبار وزارة التربية العراقية اخبار وزارة التعليم العالي والبحث العلمي اسئلة الامتحانات التمهيدية اسئلة القطع الادبية اسئلة واجوبة الامتحانات الوزارية اسلاميات اعلانات الاجازات الدراسية الاخبار الادارة المدرسية الأدب والشعر الادعية الاستمارة الالكترونية الاعمال اليدوية والفنية الاقتصاد الامانة العامة لمجلس الوزارء الامتحان التنافسي الامتحان الوطني الامتحانات التمهيدية الامتحانات الوزارية الأنبار الانبار الأنظمة والقوانين الاول الابتدائي الاول متوسط البرامج والاخبار التكنلوجية البصرة التربية الاسلامية التصنيف العالمي التعليم الإلكتروني التعليم المسرع التعليم المهني التقديم الالكتروني التمريض الثالث ابتدائي الثالث صناعي الثالث متوسط الثاني الابتدائي الثاني متوسط الجامعات العراقية الجامعة التكلنوجية الحدود الدنيا الحشد الشعبي الحلة الخامس الابتدائي الخامس الاعدادي الخطة السنوية الدراسات الاولية الدراسات العليا الدراسات العليا الدراسة خارج العراق الدراسة المسائية الدوام بالانتساب الدور الاول الدور الثالث الدور الثاني الديوانية الرابع الابتدائي الرابع الاعدادي الرصافة الاولى الرصافة الثالثة الرصافة الثانية الرياضة الرياضيات السادس الابتدائي السادس الاعدادي الشرح بالفيديو الصحة والحياة العلماء الفنون الجميلة الفيس بوك القادسية الكتب المنهجية الكرخ الاولى الكرخ الثالثة الكرخ الثانية الكلية التربوية المفتوحة المادة السمعية المتفوقين و المتفوقات المثنى المحاضرين المدرسة الإلكترونية المديرية العامة للاشراف التربوي المديرية العامة للأعداد والتدريب والتطوير التربوي المديرية العامة للتعليم الأهلي والاجنبي المديرية العامة للتعليم العام و الاهلي و الاجنبي المديرية العامة للتقويم والامتحانات المديرية العامة للمناهج المرحلة الابتدائية المرحلة الاعدادية المرحلة المتوسطة المرشحات المكتبة الاكترونية الموازي الموصل النجف الاشرف امتحان كفاءة بابل براءة إختراع برنامج الأغذية المدرسية تعليمات امتحانية تكريت توزيع الدرجات ثانوية كلية بغداد جامعة الموصل جامعة بابل جامعة بغداد جامعة ذي قار جامعة كربلاء جامعة كركوك جامعة واسط جدول الامتحانات الوزارية جرائم دستور العراق دليل الطالب ديالى ذي قار زمالات دراسية سياسية سيرة الائمة (ع) شخصيات مشهورة صلاح الدين صناعات صور منوعة عطلة رسمية علم النفس قروض قصائد حسينية كتب الدليل كربلاء المقدسة كركوك كلية التربوية المفتوحة كلية التربية كلية التربية المفتوحة مجلس النواب محافظة ديالى محو الامية مدارس التفوق مدارس المتميزين مدارس الموهوبين مدرسة الموهوبين مديرية التربية مديرية المرور العامة مصرف الرافدين معلومات عامة مقالات عامة ملازم مناسبات منح دراسية منصة نيوتن ميسان نتائج الامتحانات نتائج الامتحانات الوزارية نتائج الامتحانات الوزارية 2014 نتائج الامتحانات الوزارية 2015 نتائج السادس الابتدائي 2013 نتائج القبول المركزي نظام الاعفاء نظام التحميل نظام التسريع نظام الكورسات نظام المحاولات نظام المقررات نظام تنوع التعليم العلمي نظريات التعليم نقابة المعلمين نينوى هيأة الرأي وزارة التربية وزارة ‏التربية ‏ وزارة ‏التربية ‏، ‏التعليم ‏الالكتروني ‏ وزارة التعليم العالي والبحث العلمي وزارة الداخلية وزارة الدفاع وزارة الصحة وزارة العمل والشؤون الاجتماعية وزارة الكهرباء وزارة المالية وزارة النفط وسائل ايضاح وسائل تعليمية Animal Farm Drama English English for Iraq fiction Flash cards information Iraq opportunities linguistics Lord of the flies News Novel Poetry political Short story stylistics Trend Waiting For Godot

اهم المواضيع من مواقع عالمية, أقرأ الان